در این مطلب به بررسی مشهورترین جاذبه های گردشگری کانادا می پردازیم. کانادا جذابیت‌های زیادی برای گردشگران دارد؛ از جزایر زیبا و آبشارهای کوهستانی خیره‌کننده تا شهرهای زیبا و مدرن. این کشور که از سواحل اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام امتداد دارد، میراثی از سرخ‌پوستان سواحل شمالی بریتیش کلومبیا و کاوشگران و مهاجران فرانسوی و انگلیسی را در خود جای داده است. کانادا دارای دو زبان رسمی (ملی) انگلیسی و فرانسوی است و شهرهای چندملیتی با تنوع فرهنگی است که همین زندگی را برای مهاجران و گردش را برای مسافران راحت‌تر می‌کند.

در ادامه 10 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کانادا را خواهیم دید:

10- پارک ملی گراس مورن Gros Morne

جاذبه های گردشگری کانادا آبشار نیاگارا

پارک ملی Gros Morne در   Newfoundland نه تنها یکی از جاذبه های گردشگری کانادا است بلکه از لحاظ زمین‌شناسی برای جهان اهمیت دارد، زیرا سنگ‌های باستانی به درک چگونگی شکل‌گیری اقیانوس‌ها و قاره‌ها کمک می‌کنند. این پارک که دشت‌هایی در امتداد خلیج سنت لورنس (Gulf of Saint Lawrence) و کوه‌های لانگ رنج (Long Range Mountains) را دربر می‌گیرد، بهشت عاشقان طبیعت است. دیدن این پارک با داشتن جانوران بسیار متنوع، از مرغان نغمه‌خوان کوچک تا نهنگ‌های غول‌پیکر، برای کسانی که می‌خواهند از تماشای حیات وحش لذت ببرند بسیار جذاب خواهد بود. خرس‌های سیاه، گوزن‌های موس و آهوها در این پارک فراوان هستند. بیشتر گردشگران در فصل تابستان کوتاه‌مدت این منطقه از آن بازدید می‌کنند. البته در اوج فصل زمستان (از فوریه تا آپریل) نیز عده زیادی برای تفریح با اسنوموبیل و اسکی صحرایی (cross-country skiing) به آنجا می‌روند.

9- نمایش گاوبازی و اسب‌سواری کلگری Calgary Stampe

جاذبه های گردشگری کانادا نمایش گاوبازی و اسب‌سواری کلگری

Calgary Stampede، یکی از معروف‌ترین نمایش‌های گاوبازی و سوارکاری و بزرگ‌ترین نمایش فضای باز در جهان است که ریشه در نمایش‌های سیار غرب وحشی اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دارد. این نمایش بهترین گاوبازها را برای بردن جایزه 2 میلیون دلاری گرد هم می‌آورد. همچنین گردشگران می‌توانند از کنسرت‌ها، کارناوال، رقص و غذاهای متنوع نیز استفاده کنند. این رویداد که یکی از سرگرم کننده ترین جاذبه های گردشگری کانادا است هر سال در ماه جولای برگزار می‌شود.

8- بندر ویکتوریا Victoria's Inner Harbour

جاذبه های گردشگری کانادا پارک ملی گراس مورن

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کانادا بندر ویکتوریا در جزیره ونکوور است، بندری زیبا و تاریخی که در تابستان، این بندر میزبان بسیاری از جشنواره‌ها، نمایش‌ها و کنسرت‌های موسیقی است. همچنین در روز کارگر در ماه سپتامبر، یک جشنواره قایق‌های کلاسیک برگزار می‌شود که این بندر را پر از قایق‌های چوبی می‌کند. گردشگران می‌توانند با استفاده از کایاک‌ها یا قایق‌های گردشگری در بندر بگردند یا از نوشیدن چای سنتی انگلیسی در هتل Empress که در اوایل قرن بیستم بنا شده لذت ببرند.

7- خلیج فاندی Bay of Fundy

جاذبه های گردشگری کانادا خلیج فاندی

خلیج فاندی که در سواحل اقیانوس اطلس در شرق کانادا قرار دارد، به خاطر گستره وسیع جزر و مدش معروف است. به دلیل شکل خاص و بی‌مانند خلیج، اختلاف بین سطح آب در جزر و مد تا 16 متر می‌رسد. یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای جزر و مد، صخره‌های ماسه‌سنگی با نام هوپ‌ول (Hopewell Rocks) هستند که با درختان پوشیده شده‌اند.

6- آبشارهای آتاباسکا Athabasca Falls

جاذبه های گردشگری کانادا آبشارهای آتاباسکا

پارک ملی جاسپر (Jasper) در استان آلبرتا، بزرگ‌ترین پارک در رشته‌کوه راکی در کانادا با دره‌هایی پهن،  کوه‌های بلند، یخچال‌های طبیعی، جنگل‌ها، علفزارهای کوهستانی و رودخانه‌های خروشان است. یکی از جذاب‌ترین مکان‌های آن، آبشار زیبا و خروشان آتاباسکا (Athabasca Falls) است که حتی در زمانی که سطح آب در بالای رودخانه آتاباسکا پایین است، جریان تندی دارد و باعث شده تا پارک ملی جاسپیر رتبه 6 جاذبه های گردشگری کانادا را کسب کند.

5- منطقه چرچیل Churchill

جاذبه های گردشگری کانادا منطقه چرچیل

چرچیل شهرستانی کوچک در استان مانیتوبا در ساحل خلیج هادسون است که تنها 1000 نفر جمعیت دارد، اما هر سال میزبان گردشگران زیادی است که برای دیدن خرس‌های قطبی به آنجا می‌روند. این منطقه که به نام «پایتخت خرس‌های قطبی جهان» (Polar Bear Capital of the World) شناخته شده است، یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری کانادا است. علاوه بر خرس‌های قطبی، گردشگران برای تماشای نهنگ‌های بلوگا، پرندگان و شفق قطبی قطب شمال به چرچیل سفر می‌کنند.

4- آبشار نیاگارا Niagara Falls در انتاریو

جاذبه های گردشگری کانادا آبشار نیاگارا

همه شما نام آبشار نیاگارا را شنیده‌اید. این آبشار را شاید بتوان از نام آشنا ترین جاذبه های گردشگری کانادا دانست. در واقع نیاگارا مجموعه 3 آبشار در مرز کانادا و آمریکا است. بزرگ‌ترین آنها، آبشار Horseshoe است که بیشتر در سمت کانادا قرار دارد و آبشارهای کوچکتر American و Bridal Veil بیشتر در سمت آمریکا هستند. روی هم این سه آبشار بیشترین سرعت جریان آب را در بین تمام آبشارهای جهان دارند. هر سال بیش از 20 میلیون گردشگر برای دیدن آبشارهای نیاگارا به آنجا می‌روند و بسیاری از آنها در آنجا قایق‌سواری می‌کنند.

3- راه‌آهن کانادا The Canadian

جاذبه های گردشگری کانادا راه‌آهن کانادا

گردشگرانی که می‌خواهند سفری آرام و دلچسب در کانادا داشته باشند، می‌توانند از قطار استفاده کنند. مسیر راه‌آهن تورونتو به ونکوور یکی از معروف‌ترین مسیرهای راه‌آهن جهان است که از دریاچه‌های انتاریوی شمالی، مناطق علفزاری (prairie provinces) و کوه‌های راکی کانادا که شامل پارک ملی جاسپر است می‌گذرد تا به کلان‌شهر ونکوور برسد. 3 روز طول می‌کشد تا قطار این مسیر 4466 کیلومتری را طی کند.

2- کبک قدیمی Vieux-Quebec

جاذبه های گردشگری کانادا کبک قدیمی

Vieux-Québec یا کبک قدیمی، بخشی تاریخی از شهر کبک است؛ جایی که کاوشگر فرانسوی، ساموئل دو شامپلن (Samuel de Champlain) در سال 1608 قلعه سنت لوئیس (Saint Louis Fort) را بنا کرد. فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها، هردو در این محل حضور نظامی پرقدرتی داشتند. امروزه اما Vieux-Québec منطقه‌ای توریستی، با بوتیک‌های کوچک زیاد و صدها جاذبه‌ی تاریخی و نقاط مناسب عکس‌برداری است. گردشگران می‌توانند از ارگی معروف به «جبل‌الطارق آمریکا» (Gibraltar of the Americas) بازدید کنند و از چشم‌انداز موقعیت استراتژیک آن که ناظر به رودخانه سنت لورنس است بهره ببرند. گردشگران می‌توانند در هتل Chateau Frontenac اقامت کنند و همچنین از خرید در خیابان Rue Saint Jean لذت ببرند.

1- دریاچه مورین Moraine Lake

جاذبه های گردشگری کانادا دریاچه مورین

دریاچه مورین، در پارک ملی بنف (Banff National Park) در آلبرتا، یکی از جاذبه های گردشگری در غرب کانادا است که بیشترین عکس از آنها گرفته شده است. این دریاچه که با آب آن از یخچال‌های طبیعی (یخ‌رودها) تأمین می‌شود و توسط کوه‌ها احاطه شده، زیبایی وصف‌ناپذیری دارد. این دریاچه در دره ده قله (Valley of the Ten Peaks) در ارتفاع 1885 متری قرار گرفته است. گردشگران علاقه زیادی به مسیر Rockpile و گرفتن عکس در پایان آن دارند. دیگر مسیرهای راهپیمایی نیز مناظر بی‌نظیری از دریاچه نمایش می‌دهند. همچنین گردشگران می‌توانند از قایق‌سواری با قایق‌های کانو بهره ببرند و چشم‌اندازی متفاوت از دریاچه و زیبایی‌های اطراف آن داشته باشند.

منبع: