کانادا یکی از جذاب‌ترین کشورها برای ادامه تحصیل دانشجویان بین‌المللی است. برای کسانی که قصد تحصیل در کانادا و پس از آن دریافت اقامت کانادا را دارند، پیدا کردن کار پس از پایان تحصیلات بسیار مهم است. بنابراین دانستن برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان می‌تواند برایشان مهم باشد. طبق آمارهای به‌دست‌آمده دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان جایگاه بسیار خوبی در بین دانشگاه های جهان دارند. در ادامه به معرفی برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان می‌پردازیم. مهم‌ترین معیارهای این رتبه‌بندی، درصد اشتغال فارغ التحصیلان، جایگاه و دستاورد فارغ ­التحصیلان، شهرت و اعتبار دانشگاه در بین کارفرماها و نیز همکاری و مشارکت دانشگاه ها با کارفرماها (جهت اشتغال فارغ­ التحصیلان یا پروژه‌های تحقیقاتی مشترک) هستند.

10- دانشگاه کارلتون (Carleton University)

برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه کارلتون

دانشگاه کارلتون در سال ۲۰۱۹ از نظر اشتغال فارغ التحصیلان در محدوده رتبه ۵۰۰-۳۰۱ در بین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. این دانشگاه که در شهر اتاوا، پایتخت کانادا قرار گرفته، به اشتغال فارغ التحصیلان خود اهمیت زیادی می‌دهد و فرصت‌های بسیاری را برای دانشجویان فراهم می‌کند، از جمله دوره‌های ترکیبی (Co-Op) شامل دوره کارآموزی، کار داوطلبانه در اجتماع و دیگر تجربه‌های کاری در دانشگاه یا بیرون آن.

دانشگاه کارلتون بالاترین امتیاز خود را در شاخص جایگاه و دستاورد فارغ التحصیلان (رتبه ۱۶۳ در بین دانشگاه های جهان) به دست آورده است. فارغ التحصیلانی که سه برنده جایزه نوبل و شخصیت‌های برجسته در سیاست، کسب‌وکار، نشریات، دنیای سرگرمی و… در بین آنها هستند.

۷ دانشگاه کانادایی دیگر نیز در بین ۵۰۰-۳۰۱ دانشگاه برتر جهان از نظر اشتغال فارغ التحصیلان در سال ۲۰۱۹ قرار دارند:

دانشگاه کنکوردیا (Concordia University)، دانشگاه دالهاوزی (Dalhousie University)، دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University)، دانشگاه گولف (University of Guelph)، دانشگاه اتاوا (University of Ottawa)، دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria) و دانشگاه یورک (York University).

8- دانشگاه کلگری (University of Calgary)

برترین-دانشگاه-های-کانادا-در-زمینه-اشتغال-فارغ-التحصیلان_دانشگاه-کلگری.jpg

دانشگاه کلگری در سال ۲۰۱۹ نیز مانند سال پیش در محدوده رتبه ۱۶۰-۱۵۱ قرار گرفته است. این دانشگاه در زمینه همکاری و مشارکت با کارفرماها عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.

۸- دانشگاه مونترال (Université de Montréal)

برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال نیز در محدوده رتبه ۱۶۰-۱۵۱ برترین دانشگاه های جهان از نظر اشتغال فارغ التحصیلان قرار دارد. بالاترین امتیاز این دانشگاه مربوط به مشارکت با کارفرماها است.

۷- دانشگاه وسترن (Western University)

برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی کانادا است که بیش از ۶۰% مقالات پژوهشی آن محصول همکاری‌های بین‌المللی می‌باشد. این دانشگاه در محدوده رتبه ۱۵۰-۱۴۱ برترین دانشگاه های جهان از نظر اشتغال فارغ التحصیلان قرار دارد و شاخص جایگاه و دستاورد فارغ التحصیلان، بالاترین امتیاز آن است.

۶- دانشگاه کوئینز (Queen’s University)

برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز که عضو گروه دانشگاه های تحقیقاتی کانادایی U15 است، یکی از مؤسسات پژوهش-محور پیشرو در جهان به شمار می‌آید و با ۱۰ پله صعود، در سال ۲۰۱۹ در محدوده رتبه ۱۱۰-۱۰۱ برترین دانشگاه های جهان از نظر اشتغال فارغ التحصیلان قرار گرفت.

۵- دانشگاه مک مستر (McMaster University)

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر با رتبه سوم در بین دانشگاه های کانادا از نظر مشارکت با کارفرماها و شاخص درصد اشتغال فارغ‌التحصیان، در سال ۲۰۱۹ از محدوده رتبه ۱۱۰-۱۰۱ به رتبه ۹۳ برترین دانشگاه های جهان از نظر اشتغال فارغ التحصیلان رسیده است. این دانشگاه یکی از ۳ دانشگاه برتر کانادا در زمینه تحقیقات است.

۴- دانشگاه آلبرتا (University of Alberta)

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا که به خاطر سطح کیفی بالا در تمامی زمینه‌های تحصیلی از جمله علوم انسانی، علوم پایه، هنرهای خلاقانه، کسب‌وکار و مهندسی معروف است، در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان نیز شهرت دارد و با ۷ پله صعود نسبت به سال پیش، در سال ۲۰۱۹ رتبه ۸۷ برترین دانشگاه های جهان از نظر اشتغال فارغ التحصیلان را کسب کرده و بالاترین امتیاز درصد اشتغال فارغ التحصیلان را در بین دانشگاه های کانادا به خود اختصاص داده است.

۳- دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا که به خاطر سطح علمی بالا و شهرت در بین کارفرماها شناخته می‌شود، در رتبه ۳۸ برترین دانشگاه های جهان از نظر اشتغال فارغ التحصیلان قرار دارد. این دانشگاه رتبه دوم دانشگاه های کانادا (پس از دانشگاه تورنتو) را در زمینه شهرت در بین کارفرماها دارد.

برجسته‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه بریتیش کلمبیا، جغرافیا، مهندسی معدن و رشته‌های مرتبط با ورزش هستند.

۲- دانشگاه واترلو (University of Waterloo)

دانشگاه واترلو

دانشگاه واترلو با رتبه ۲۵ برترین دانشگاه های جهان از نظر اشتغال فارغ التحصیلان، بالاترین امتیازهای خود را در زمینه مشارکت با کارفرماها و درصد اشتغال فارغ التحصیلان کسب کرده که در هردو مورد در بین ۴۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

دانشگاه واترلو که ۲۶ سال پیاپی، لقب نوآورترین دانشگاه کانادا را به خود اختصاص داده است، بزرگ‌ترین برنامه آموزش عالی ترکیبی (co-operative education) جهان را به دانشجویان کارشناسی ارائه می‌دهد که به آنها امکان ترکیب تحصیل و کار را می‌دهد. دانشجویان فرصت به دست آوردن تجربه کاری ارزشمند در شرکت‌های معتبر در سراسر جهان، مانند آمازون (Amazon)، گوگل (Google) و فیسبوک (Facebook) را پیدا می‌کنند.

۱- دانشگاه تورنتو (University of Toronto)

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو رتبه نخست برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان را دارد و نیز با ۳ پله صعود نسبت به سال پیش، رتبه ۱۲ برترین دانشگاه های جهان از این نظر را کسب کرده است. این دانشگاه که همواره یکی از برترین دانشگاه های کانادا در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان بوده، در دو زمینه جایگاه و دستاورد فارغ التحصیلان و نیز مشارکت با کارفرماها، بالاتر از تمام دانشگاه های کانادا قرار دارد.

در میان شناخته شده‌ترین فارغ التحصیلان دانشگاه تورنتو، نام‌ چهار نخست وزیر کانادا، نخستین فضانورد زن کانادا و نخستین عصب‌شناس فضانورد به چشم می‌خورد.

برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.