تحصیل در استان کبک کانادا به معنی بهره‌مندی از یک سیستم آموزش تراز اول و زندگی دانشجویی مهیج در یک محیط بی‌نظیر است. از امتیازات تحصیل در استان کبک می‌توان به مؤسسات آموزشی پیشرو، شهریه نسبتاً پایین و اساتید و پژوهشگران برجسته اشاره کرد. در این مقاله به معرفی مهم‌ترین مزایای تحصیل در استان کبک کانادا می‌پردازیم.

امکان دریافت اقامت دائم کانادا

تا پیش از این، پس گذراندن یک دوره تحصیلی و دریافت مدرک از دانشگاه‌ها یا کالج‌های کبک و نیز با داشتن مدرک B2 زبان فرانسه (در دو بخش گفتاری و شنیداری) امکان دریافت اقامت دائم کانادا از طریق مسیر تحصیلی برنامه تجربه کبک (PEQ) وجود داشت. در حال حاضر و تا ماه نوامبر ۲۰۱۹، این روش دریافت اقامت دائم کانادا به حالت تعلیق درآمده است اما متقاضیان اقامت کانادا همچنان می‌توانند از طریق تحصیل و سپس شروع به کار در استان کبک، از طریق مسیر کاری برنامه PEQ و سایر برنامه‌های مهاجرتی کانادا اقدام کنند.

کیفیت آموزش

در تمام مراحل تحصیل در از این مزایا بهره‌مند خواهید بود:

  • مراکز معتبر تحقیقاتی و فناوری
  • تخصص بالای اساتید و پژوهشگران در حوزه‌های علوم نوین
  • مؤسسات آموزش عالی و مراکز فنی حرفه‌ای پیشرفته

از مزایای تحصیل در استان کبک، فرصت ارزشمند کسب تجربه کاری را نیز خواهید داشت. اگر مایل به کار در حین تحصیل یا بعد از آن باشید، فرصت‌های متنوعی در استان کبک پیش روی شما خواهند بود.

مزایای تحصیل در استان کبک کانادا دانشگاه کنکوردیا

کار در استان کبک

سازمان مهاجرت و شهروندی کانادا دامنه وسیعی از دوره‌هایی را ارائه می‌کند که به دانشجویان بین‌المللی امکان کار در حین تحصیل یا بعد از آن را می‌دهند. برای کار در حین تحصیل نیازی به دریافت اجازه کار یا work permit نیست و دانشجویان در طول ترم‌های تحصیلی اجازه کار تا ۲۰ ساعت در هفته و در تعطیلات تابستانی، زمستانی و… اجازه کار تمام‌وقت را دارند.

هزینه تحصیل مقرون به صرفه

شهریه دانشگاه‌ها (و کالج‌ها) و هزینه زندگی در استان کبک کانادا پایین است. شهریه برای دانشجویان بین‌المللی در استان کبک جزو پایین‌ترین‌ها در آمریکای شمالی است؛ یعنی برای تحصیلات دانشگاهی مشابه، هزینه تحصیل در استان کبک کانادا عموماً کمتر از دیگر مناطق آمریکای شمالی است.

هزینه زندگی نیز در استان کبک نسبتاً پایین و هزینه‌های مسکن، غذا و درمان از بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته پایین‌تر است.

امکان یادگیری دو زبان فرانسوی و انگلیسی

با مهاجرت تحصیلی به کانادا و تحصیل در کبک کانادا امکان یادگیری یا ارتقاء سطح زبان فرانسه را خواهید داشت. زبان اول مردم کبک فرانسوی است و مدارس زبان متعددی برای آموزش زبان فرانسه در کبک وجود دارند؛ اما اکثر مردم کاملاً با زبان انگلیسی آشنا هستند و همچنین بسیاری از دوره‌های کالج و دانشگاه در این استان به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

زندگی دانشجویی مهیج

تحصیل در کبک فرصت زندگی در محیطی مهیج و جامعه‌ای پذیرا در کنار طبیعتی بسیار زیبا را به شما خواهد داد.

چه به دنبال فضاهای باز چشم‌نواز باشید، چه جذابیت‌های فرهنگی و غذایی شهری بزرگ و با تنوع فرهنگی بالا، گزینه‌های زیادی برای جلب توجه دانشجویان بین‌الملی در استان کبک کانادا وجود دارد.