اگر در تورنتو به دنبال غذا و محصولات ایرانی باشید، در خیابانی به نام یانگ (Yong) که به تهران کوچک (Little Tehran) یا تهرانتو (Tehranto) معروف است، می‌توانید همه چیز از انواع کباب‌ها تا بستنی زعفرانی و… را پیدا کنید. در تهران کوچک سه چیز بیش از همه جلب توجه می‌کند: کباب‌های عالی، شیرینی‌های خوشمزه و صرافی‌های متعدد.

تهرانتو تهران کوچک در تورنتو

پلازا (مرکز خرید) ایرانیان مقیم تورنتو، قطب اصلی تهرانتو است. این پلازا که بیش از ۲۰ سال از شروع به کار آن می‌گذرد، در محله Willowdale واقع شده است.

تهرانتو تهران کوچک در تورنتو

سوپرمارکت ارزون (Arzon Supermarket) مهم‌ترین بخش پلازای ایرانیان است. این سوپرمارکت ۲۴ ساعته اولین فروشگاه ایرانی است که در این مرکز خرید شروع به کار کرده است. اضافه شدن دیگر فروشگاه‌های ایرانی، به تدریج این پلازا را به مرکز خرید جامعه ایرانیان تورنتو تبدیل کرد.

تهرانتو

در این سوپرمارکت انواع مواد غذایی بسته‌بندی، مانند خورش قرمه سبزی و خورش بامیه و سیخ‌های کباب آماده برای سفارش و محصولات صادراتی ایران به چشم می‌خورد.

تهرانتو

در کنار این سوپرمارکت، رستوران آلتونا (Altona Kabob) قرار دارد که انواع کباب‌ها، خورش‌ها، ته‌چین و دیگر غذاهای خوش‌طعم ایرانی را تهیه می‌کند.

تهرانتو 8

کمی جلوتر یک کافه شیک و در عین حال خانگی به نام کافه بی‌بی (BB Café) قرار دارد که از سال ۲۰۰۷ به سرو انواع شیرینی‌جات، چای، قهوه و… مشغول است.

تهرانتو 9

همچنین این کافه انواع بستنی‌های خوشمزه میوه‌ای از جمله بستنی انار و بستنی سنتی زعفرانی ایرانی را تهیه و سرو می‌کند. شما اجازه تست بستنی‌ها را نیز دارید.

تهرانتو 12

در این مجتمع یک شیرینی‌فروشی و کافه دیگر با نام کافه پاپا (Papa Café) نیز وجود دارد که شیرینی‌های خانگی سرو می‌کند.

تهرانتو 13

این کافه شیرینی که از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده است، فضای متفاوتی از کافه قبلی دارد. دکوراسیون و طراحی داخلی این کافه به رنگ صورتی است و طبقه دوم آن فضایی دلنشین با منظره‌ای زیبا از پارک کنار فروشگاه را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

تهرانتو 11

بیرون از پلازا، در کنار یک خیابان نسبتاً آرام یک کافه رستوران بزرگ به نام شبستان (Shabestan Cafe) قرار دارد، که امکان برگزاری مهمانی‌ها و گردهمایی‌های خصوصی را نیز فراهم می‌کند.

تهرانتو 15

روبروی پلازای ایرانیان و در سمت دیگر خیابان، سوپرمارکتی به نام خوراک (Khorak Supermarket) قرار دارد.

تهرانتو 16

این فروشگاه معروف‌ترین سوپرمارکت ایرانی شهر تورنتو است و از عسل صادراتی ایران تا غذاهای لذیذ ایرانی و نان تازه بربری که در محل پخت می‌شود را به فروش می‌رساند.

تهرانتو 17

پلازای ایرانیان و سوپرمارکت خوراک مهم‌ترین جاذبه‌های تهرانتو هستند، اما چندین رستوران و فروشگاه دیگر نیز در تهران کوچک وجود دارند که کمی رسمی‌تر هستند، مانند رستوران زعفران و شیرینی‌فروشی رز سرخ (Red Rose Patisserie) که انواع شیرینی تر و خشک را تهیه می‌کنند.

تهرانتو 18

با فاصله کمی از مرکز خرید ایرانیان و در پلازایی که اکثر رستوران‌های آن کره‌ای هستند، رستوران شمال (North Restaurant) قرار دارد که یکی از بهترین رستوران‌های ایرانی شهر تورنتو است.

منبع:

www.blogto.com